Δύο χρόνια κλείνει το περιοδικό “Σχεδία”

Με το τεύχος Φεβρουαρίου 2015 (#23) το περιοδικό “Σχεδία” συμπληρώνει δύο χρόνια ταξίδια στους δρόμους της πόλης.

Λογικό είναι λοιπόν, να υπάρχει ένα μικρό αφιέρωμα στους ανθρώπους με το κόκκινο γιλέκο. Τους ανθρώπους που συναντάμε κάθε μέρα στις γωνιές της πόλης. Εκείνους που δεν το βάζουν κάτω, αλλά με αξιοπρέπεια εξακολουθούν να αγωνίζονται. Μαζί με αυτούς, κι εμείς όλοι.

Λίγα (περισσότερα) λόγια για το τεύχος…

Η μηνιαία συνάντηση στα γραφεία της «σχεδίας» μας για την παρουσίαση του νέου τεύχους ξεκινά πάντα με την ανακοίνωση πόσοι άνθρωποι βρήκαν σπίτι και πόσοι δουλειά. Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων ταξιδιών, το τεύχος του Φεβρουαρίου είναι αφιερωμένο στους ανθρώπους της «σχεδίας». Άνθρωποι που φόρεσαν το κόκκινο γιλέκο, μιλούν για την επόμενη μέρα και μοιράζονται στιγμές, συναισθήματα και ανησυχίες για έναν αγώνα που συνεχίζεται. «Η ζωή την επόμενη μέρα» και «Ο “βασιλιάς” στο σπίτι του» είναι ο τίτλος των ρεπορτάζ.
«Ντομάτες από τον αγρότη μου» είναι το ρεπορτάζ που έγινε εξώφυλλο. Θέμα του, η δημιουργία τοπικών δικτύων τροφίμων που συνδέουν τον παραγωγό με τον καταναλωτή. Είναι το νέο μοντέλο που αναπτύσσεται παγκοσμίως, δημιουργώντας, μεταξύ άλλων, και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Η Ελλάδα ακολουθεί με πολύ βραδείς ρυθμούς.
Την ώρα που οι προβλέψεις αναφέρουν πως το 2030 πάνω από το 50% των Αμερικανών θα είναι παχύσαρκοι, το «κίνημα του junk food» αντιστέκεται σθεναρά στις προσπάθειες του προέδρου Ομπάμα για μια πιο υγιή διατροφή των παιδιών στα σχολεία. Το σχετικό ρεπορτάζ έχει τίτλο «Η εξέγερση των σκουπιδιών».
Τρεις νέοι ηθοποιοί, αγαπημένοι φίλοι, ντυμένοι κλόουν φέρνουν το θέατρο στους θαλάμους νοσοκομείων, δίνοντας την ευκαιρία σε ανθρώπους που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν, να βιώσουν ένα «Θεραπευτικό επισκεπτήριο». Είναι μια εξαιρετική πρωτοβουλία και μια από τις συνεντεύξεις στο τεύχος Φεβρουαρίου.
«Γίνε πωλητής για μία ώρα», είναι ο τίτλος του θέματος που καλεί τους φίλους αναγνώστες να φορέσουν –μαζί με πολλούς άλλους «πιο επώνυμους» συμπολίτες μας- το κόκκινο γιλέκο των πωλητών της «σχεδίας». Όλα αυτά το Σάββατο 7 Φεβρουαρίου, με αφορμή τη «Διεθνή Εβδομάδα Πωλητών» (International Vendor Week) που έχει θεσμοθετηθεί από το Διεθνές Δίκτυο Περιοδικών Δρόμου (INSP) για να αναδείξει τον αγώνα χιλιάδων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο για μια καλύτερη ζωή.
Η WISE Greece, ένα πρωτοποριακό δίκτυο κοινωνικής υποστήριξης, καταφέρνει με έξυπνο τρόπο να συνδέσει την αλληλεγγύη με τον έλληνα μικροπαραγωγό, φέρνοντας, ταυτόχρονα, τη μεσογειακή διατροφή στο τραπέζι των Ευρωπαίων. Και ο Sir των γηπέδων, Άλεξ Φέργκιουσον, αρνείται να βγει στη «σύνταξη» και δηλώνει φανατικός υποστηρικτής των περιοδικών δρόμου, βγάζοντας το καπέλο στους πωλητές και τον αγώνα που κάνουν. Είναι «Μια σοφή κίνηση».
Ο Γιώργος Μπαζίνας μας ταξιδεύει στον Πλανήτη 3 από όπου μας έρχονται οι ανταποκρίσεις για την εξέλιξη μιας νέας μορφής νοήμονος όντος, ο Άγγελος Τσέκερης επιχειρεί μια ανασκόπηση των κορυφαίων στιγμών της εκλογικής αναμέτρησης, ο Βαγγέλης Χερουβείμ περιγράφει την ζωή μέσα σε έναν «Αστειονομικό κλοιό», ο φακός του Κωστή Μπακόπουλου καταγράφει τη ζωή στην Αθήνα στις 14:00 το μεσημέρι. Κορυφαίοι έλληνες γελοιογράφοι σχολιάζουν με το πενάκι τους αυτά που συμβαίνουν γύρω μας και μέσα μας, απολαμβάνουμε κουνέλι με κρεμμυδάκια μαγειρεμένα α λα Βουλγαρία και κλείνουμε τραπέζι σε μια ταβέρνα στην αγορά του Πειραιά, απολαμβάνοντας μεζέδες εξαιρετικούς υπό τους ήχους του Βαμβακάρη, του Τσιτσάνη, του Αγγελόπουλου και άλλων σπουδαίων του ελληνικού τραγουδιού.
Αυτά και άλλα πολλά. Στο τεύχος #23 της «σχεδίας» (Φεβρουάριος 2015), που κυκλοφορεί στους δρόμους της πόλης από την Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015.
Υπενθυμίζεται ότι η «σχεδία», όπως συμβαίνει με όλα τα περιοδικά δρόμου του πλανήτη, δεν πωλείται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.). Πωλείται αποκλειστικά και μόνο στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές. Οι πωλητές αυτοί προέρχονται από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες: Άστεγοι, άνεργοι και γενικώς άνθρωποι που αποδεδειγμένα ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Είναι άνθρωποι που βιώνουν με τον πιο σκληρό τρόπο τις συνέπειες της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης που μαστίζει την ελληνική γη. Από την τιμή πώλησης του περιοδικού (3,00 ευρώ), το 50% (δηλαδή το 1,50€) πηγαίνει απευθείας στον ίδιο τον πωλητή.
«122 εφημερίδες δρόμου, 41 χώρες, 5 ήπειροι, 14.000 άστεγοι πωλητές, 6.000.000 αναγνώστες, 1 φωνή ενωμένη ενάντια στη φτώχεια» είναι το σύνθημα του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων του Δρόμου (International Network of Street Papers – INSP, www.street-papers.org).

ΥΓ.: Να θυμάστε, επίσης, ότι οι πωλητές της «σχεδίας» δίνουν και απόδειξη. Σας παρακαλούμε θερμώς, να μην ξεχνάτε να την παίρνετε!

To Top