Κριτική της Red Bull στον Φερστάπεν: “Δεν ξέρω τι γινόταν στο μυαλό του”

Μία ημέρα μετά τη δημόσια παραδοχή του Μαξ Φερστάπεν για την ευθύνη της εσκεμμένης του πρόσκρουσης στον Τζορτζ Ράσελ στο GP Ισπανίας, και την απολογία του Ολλανδού προς την ομάδα του, ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο χαρακτήρισε “αχρείαστη” την κίνηση του πρωταθλητή και παραδέχθηκε ότι η ποινή 10 δευτερολέπτων ήταν η αρμόζουσα.

O Χέλμουτ Μάρκο, μιλώντας στο κανάλι ServusTV της Red Bull, αναφέρθηκε στην “καθοριστική στιγμή” που άρχισαν όλα να πάνε στραβά για τον Φερστάπεν στον αγώνα της Βαρκελώνης την περασμένη Κυριακή.

Η στιγμή αυτή ήταν όταν έχασε την τρίτη θέση από τον Σαρλ Λεκλέρ μετά την επανεκκίνηση πίσω από το Όχημα Ασφαλείας στον 61ο γύρο, με το μειονέκτημα της σκληρής γόμας που ο Ολλανδός είχε βάλει λίγο νωρίτερα στον 4ο πιτ-στοπ του. “Στην ευθεία, θα έλεγα ότι ο Λεκλέρ έπεσε πάνω στο μονοθέσιο του Μαξ”, δήλωσε ο Αυστριακός.

“Στη συνέχεια ακολούθησε η περίπτωση με τον Ράσελ [όταν ο Βρετανός προσπάθησε να περάσει στην Στροφή 1 αλλά ο Ολλανδός αμύνθηκε βγαίνοντας εκτός πίστας]. Και πρέπει να πούμε, ο Μαξ γνωρίζει τους κανονισμούς λεπτομερώς. Αμέσως σκέφτηκε πως ο Ράσελ ήταν εκτός ελέγχου, και γι’ αυτό έπρεπε να ανοιχτεί.

Στην εσωτερική συζήτηση που είχαμε το θέμα ήταν 50-50 [αν θα δεχόταν ποινή επειδή αμύνθηκε βγαίνοντας από την πίστα]. Και δεδομένου ότι συνέβη αμέσως μετά το όχημα ασφαλείας, η ποινή των 10 δευτερολέπτων θα είχε πολύ χειρότερες συνέπειες από ό,τι αν ερχόταν στο μέσον του αγώνα.

Αυτή ήταν η μία πλευρά. Ο Μαξ δεν ήθελε να επιστρέψει τη θέση. Αλλά του δόθηκε εντολή να το κάνει – και το έκανε αφού πρώτα διαμαρτυρήθηκε”, πρόσθεσε ο Μάρκο.

Αφότου διστακτικά παρέδωσε την τέταρτη θέση πίσω στον Ράσελ, ο πρωταθλητής είχε την περιβόητη σύγκρουση με τον οδηγό της Mercedes στον 64ο γύρο – την οποία ο ίδιος παραδέχθηκε ότι προκάλεσε.

“Ο Μαξ άφησε το γκάζι, οπότε όλοι υποθέσαμε ότι άφηνε τον Ράσελ να περάσει. Και μετά ξαφνικά επιτάχυνε ξανά. Δεν ξέρω τι λανθασμένη εκτίμηση έκανε ή ποια σκέψη είχε μέσα του. Και μετά, όπως λένε, έγινε κόλαση”, συνέχισε ο Μάρκο.

Ο Φερστάπεν τιμωρήθηκε με ποινή 10 δευτερολέπτων, με αποτέλεσμα από την 5η θέση που τερμάτισε να πέσει στη 10η στην τελική κατάταξη του αγώνα. Οι αγωνοδίκες του επέβαλαν επίσης τρεις βαθμούς ποινής, κάτι που τον φέρνει στο χείλος του αποκλεισμού από ένα αγώνα με το επόμενο παράπτωμα.

“Υπήρξαν ήδη θέματα στο παρελθόν”, είπε ο Μάρκο για τις προηγούμενες συγκρούσεις του Φερστάπεν με τον Ράσελ. “Ήταν περιττό, και πολλοί βαθμοί χάθηκαν. Όμως, λόγω όλων των περιστατικών και των λανθασμένων αποφάσεων που δυστυχώς έλαβαν χώρα, απλά τα συναισθήματά του τον κυρίευσαν”.

Ο Μάρκο, ο οποίος συμφώνησε με την ποινή των 10 δευτερολέπτων των αγωνοδικών, αστειεύτηκε ότι “μια παραδοχή από τον Μαξ δεν έρχεται εύκολα. Και μην ξεχνάμε – έχει ήδη μια μικρή διαμάχη σε εξέλιξη με τον Ράσελ”.

Η Red Bull επέλεξε να μην πραγματοποιήσει την καθιερωμένη εκτενή ανάλυση του αγώνα την Κυριακή το βράδυ, επειδή ο Μαξ ήταν “αναστατωμένος”. Ο Μάρκο εξήγησε: “Ο καθένας βαδίζει στον δικό του δρόμο. Και όταν ο Μαξ είναι σε τέτοια διάθεση, το καλύτερο είναι να τον αφήσεις ήσυχο”.

 

To Top