Η πτήση με Airbus A321 εκτελούσε το δρομολόγιο Φρανκφούρτη – Σεβίλλη μεταφέροντας περισσότερους από 200 επιβάτες. Κατά τη διάρκεια της πτήσης και ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν στον ισπανικό εναέριο χώρο, ο κυβερνήτης αποχώρησε προσωρινά από το πιλοτήριο για προσωπικούς λόγους. Εκείνη τη στιγμή, ο συγκυβερνήτης ήταν σε φαινομενικά καλή κατάσταση.
Όταν ο κυβερνήτης επέστρεψε μετά από περίπου οκτώ λεπτά, διαπίστωσε ότι η πόρτα του πιλοτηρίου ήταν κλειδωμένη και δεν λάμβανε καμία απάντηση. Ο συγκυβερνήτης είχε χάσει τις αισθήσεις του.
Οι αποτυχημένες προσπάθειες εισόδου και η εκτροπή της πτήσης
Ο κυβερνήτης επιχείρησε επανειλημμένα να εισάγει τον κωδικό για να ανοίξει την πόρτα, ενώ παράλληλα αεροσυνοδός προσπαθούσε να επικοινωνήσει μέσω ενδοεπικοινωνίας. Καμία από τις προσπάθειες δεν απέδωσε. Λίγο πριν ενεργοποιηθεί το αυτόματο σύστημα έκτακτης πρόσβασης, ο συγκυβερνήτης ανέκτησε εν μέρει τις αισθήσεις του και κατάφερε να ανοίξει την πόρτα.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο 38χρονος πιλότος παρουσίασε συμπτώματα όπως ωχρότητα, ιδρώτα και ανεξέλεγκτες κινήσεις. Το πλήρωμα και γιατρός που επέβαινε στην πτήση προσέφεραν τις πρώτες βοήθειες, ενώ ο κυβερνήτης αποφάσισε την άμεση εκτροπή της πτήσης προς το αεροδρόμιο της Μαδρίτης. Με την προσγείωση, ο συγκυβερνήτης μεταφέρθηκε εσπευσμένα στο νοσοκομείο.
Τι προκάλεσε την κρίση
Η διάγνωση αποκάλυψε ότι η «ξαφνική και σοβαρή ανικανότητα» του πιλότου οφειλόταν σε κρίση επιληψίας, αποτέλεσμα νευρολογικής διαταραχής που μέχρι τότε δεν είχε εντοπιστεί. Οι ειδικοί εξηγούν πως πρόκειται για κατάσταση ιδιαίτερα δύσκολη στη διάγνωση, εκτός αν υπάρχουν προηγούμενα συμπτώματα.
Η ισπανική αρχή πολιτικής αεροπορίας προτείνει στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να επανεξεταστούν τα πρωτόκολλα για την παρουσία ενός μόνο πιλότου στο πιλοτήριο. Τονίζει πως απαιτείται αυστηρότερος έλεγχος κινδύνων και ενίσχυση των διαδικασιών πρόληψης. Η Lufthansa, προς το παρόν, δεν έχει εκδώσει επίσημη ανακοίνωση σχετικά με το συμβάν.
