Ο Λεκλέρ ταχύτερος, ο Χάμιλτον στη μπαριέρα στις τελευταίες δοκιμές του Μονακό

Ο Σαρλ Λεκλέρ παρέμεινε ανίκητος στις ελεύθερες δοκιμές του GP του Μονακό σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο και στο FP3 με διαφορά 3 δεκάτων από τους Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις – ενώ ο Λιούις Χάμιλτον έβαλε πρόωρο τέλος στη διαδικασία προσκρούοντας στις μπαριέρες του Καζίνο.

Στην αρχή της περιόδου και στα πρώτα 15 λεπτά της οι χρόνοι κυμάνθηκαν αρκετά ψηλά, αν και οι Ferrari μπήκαν στην πίστα με τη μαλακή γόμα C6. Ο πρώτος γρήγορος γύρος του Λεκλέρ χάλασε λόγω των κίτρινων σημαιών για τον Χούλκενμπεργκ που έχασε τα φρένα στην τελευταία στροφή αλλά σταμάτησε λίγο πριν την επαφή του με τις μπαριέρες.

Λίγα λεπτά αργότερα, καθώς πολλοί από τους πρωταγωνιστές δοκίμαζαν τη γόμα C6, οι πρώτοι τους γύροι έφεραν στην κορυφή τον Λεκλέρ, με δυόμισι δέκατα διαφορά από τον Νόρις και σχεδόν τέσσερα από τον Φερστάπεν (που όμως είχε τη μέση γόμα) – ενώ οι Πιάστρι και Χάμιλτον έμειναν πάνω από μισό δευτερόλεπτο μακριά με τη μαλακή.

Όμως, οι χρόνοι θα έπεφταν πολύ ακόμα. Στα επόμενα λεπτά οι Νόρις και Λεκλέρ εναλλάσσονταν στην κορυφή με διαφορές κάτω του δεκάτου μεταξύ τους, σε κάτι που φάνηκε σαν συστοιχίες γύρων των ομάδων με τη C6 για να εξετάσουν την πιθανή χρήση της στον αυριανό αγώνα.

Περίπου στο 25ο λεπτό ο Φερστάπεν, πάντα με τη μέση γόμα (με την οποία συνέχιζε τις συστοιχίες γύρων του), ήταν ο πρώτος που έπεσε κάτω από το 1:12, ενώ σύντομα ο Γιούκι Τσουνόντα (με τα ίδια ελαστικά) τον πλησίασε στο ένα δέκατο, στη δεύτερη θέση. Εν συνεχεία ο Ολλανδός βελτίωσε τον ταχύτερο γύρο στο 1:11.233.

Ήταν περίπου 20 λεπτά πριν το τέλος του FP3 που ξεκίνησε η προσομοίωση των δοκιμών κατάταξης, με χαμηλό -θεωρητικά- φορτίο καυσίμων και με τη μαλακή γόμα C6.

Με τον πρώτο του γρήγορο γύρο με τα ελαστικά αυτά ο Φερστάπεν δεν βελτίωσε το χρόνο που είχε πετύχει με τη μέση γόμα (κάτι που είδαμε και στην Ίμολα να συμβαίνει), καθώς η Red Bull RB21 έδειχνε να γλιστρά – κυρίως με τον εμπρός της άξονα. “Δεν έχω καθόλου πρόσφυση”, διεμήνυσε ο Ολλανδός στον μηχανικό του, Τζιανπιέρο Λαμπιάσε.

Ο Λεκλέρ και ο Νόρις με διαδοχικές προσπάθειες επίσης δεν ήταν σε θέση να απειλήσουν τον πρώτο χρόνο του Μαξ με τη μέση γόμα, καθώς όλοι τους φαινόταν να δυσκολεύτονται να διατήροσουν την υπερ-μαλακή C6 μέσα στο παράθυρο θερμικής λειτουργίας από την αρχή μέχρι το τέλος του γρήγορου γύρου τους.

Μάλιστα, πολλοί έκαναν δύο αργούς γύρους για την ψύξη της γόμας πριν προσπαθήσουν ξανά, ενώ στο επόμενό του μήνυμα ο Φερστάπεν μετέδωσε ότι τα υπερ-μαλακά ελαστικά “δεν οδηγούνται” – και συνέχισε με μάθε του προσπάθεια να είναι πιο αργός από τον εαυτό του.

Οκτώ λεπτά πριν το τέλος, όμως, ο Όσκαρ Πιάστρι βρήκε λίγο ανώτερο ρυθμό για να ανέβει στα 0,17’’ πίσω από τον Φερστάπεν, ενώ πολύ σύντομα ο Λεκλέρ ήταν ο πρώτος που έλυσε τον γρίφο και με τη C6 κινήθηκε ταχύτερα από τον χρόνο του πρωταθλητή με τη μέση γόμα.

Ο Νόρις δεν πέτυχε το ίδιο, μένοντας ελάχιστα χιλιοστά πίσω από τον Μαξ, ούτε και ο Πιάστρι που ήταν άλλο ενάμισι δευτερόλεπτο πιο πίσω, ενώ ο πρώτος γρήγορος γύρος του Χάμιλτον χάλασε στο κυκλοφοριακό.

Τίποτα δεν θα άλλαζε μέχρι το τέλος, όμως, καθώς δύο λεπτά πριν από την καρό σημαία βγήκαν οι κόκκινες σημαίες όταν ο Λιούις Χάμιλτον έχασε τον έλεγχο της Ferrari του στην αριστερή του Καζίνο (στροφή 3) και προσέκρουσε στις μπαριέρες. Φυσικά η διαδικασία δεν ξεκίνησε ξανά, και οι χρόνοι έμειναν όπως ήταν μέχρι τότε.

To Top