ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Έρχονται οι μεγαλύτερες εκπτώσεις των τελευταίων χρόνων στη Θεσσαλονίκη

“Τις μεγαλύτερες εκπτώσεις των τελευταίων χρόνων”, αναμένεται να δουν από Δευτέρα στα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης οι καταναλωτές, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης, Παντελής Φιλιππίδης, ενόψει της έναρξης της περιόδου των θερινών εκπτώσεων από τις 13 Ιουλίου.

“Ζούμε έναν πόλεμο και όλοι οι επιχειρηματίες αντιλαμβάνονται ότι, όπως πάει ο τζίρος, που τείνει προς το μηδέν, αν δεν κάνουν ό,τι μπορούν για να σώσουν την επιχείρησή τους, αυτή θα χαθεί. Οπότε, φέτος, θα δούμε “τρομακτικά” υψηλές εκπτώσεις”, σημειώνει, ερωτηθείς αν και στη φετινή σεζόν (που διαρκεί μέχρι τις 31 Αυγούστου) θα υπάρξουν μειώσεις τιμών, της τάξης του 70%-80%, όπως συνέβη πέρυσι.

Θα δελεαστούν οι καταναλωτές από τα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων;
“Δεν μπορούμε να κάνουμε καμία πρόβλεψη πλέον. Κάθε μέρα τα πράγματα δυσκολεύουν. Ο τζίρος μας, που ήδη παρουσιάζει πολύ μεγάλη μείωση εδώ και μια πενταετία, έχει κατακρημνιστεί τις τελευταίες 15 ημέρες. Πιάσαμε πάτο. Παρότι γίνονται πολλές κινήσεις από τους εμπόρους για να τονώσουμε τον σχεδόν μηδενικό τζίρο των ημερών, δεν ξέρω αν θα μπορέσουμε να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των καταναλωτών στις εκπτώσεις. Όταν μπορείς να βγάλεις (από την τράπεζα) μόνο 50 ευρώ ημερησίως, θα τα χρησιμοποιήσεις για τις βασικές σου ανάγκες, όχι για ν’ αγοράσεις ρούχα, παπούτσια, ή ηλεκτρικές συσκευές. Κι αυτός ο περιορισμός να μην υπήρχε όμως, υπάρχει η κακή ψυχολογία. Οι καταναλωτές φοβούνται για την επόμενη ημέρα, όποια και αν είναι η απόφαση της Κυριακής, και γι’ αυτό είναι επιφυλακτικοί”, υποστηρίζει.

“Μεγάλα αποθέματα προϊόντων για το καλοκαίρι. Ελλείψεις από το φθινόπωρο”

Ερωτηθείς αν οι εμπορικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν προβλήματα στην προμήθεια εισαγόμενων προϊόντων, λόγω της έλλειψης ρευστότητας και της γενικότερης αρνητικής κατάστασης, απαντά αρνητικά.

Ωστόσο, ελλείψεις αναμένεται να σημειωθούν από τον Αύγουστο, ενόψει της έναρξης της φθινοπωρινής – χειμερινής περιόδου. “Στα εμπορικά καταστήματα δεν πουλάμε ευπαθή είδη της καθημερινότητας.

Έτσι, τα μαγαζιά ένδυσης, υπόδησης και ηλεκτρικών ειδών έχουν μεγάλα αποθέματα εμπορευμάτων, λόγω και της κάθετης πτώσης των πωλήσεων.

Τον επόμενο μήνα όμως, ενόψει της προμήθειας των ρούχων των χειμερινών κολεξιόν, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των οποίων είναι εισαγόμενα, θα έχουμε πραγματικές ελλείψεις αν δεν αλλάξει κάτι”, διευκρινίζει ο κ.Φιλιππίδης.

Νέα λουκέτα μέχρι τέλους 2015 αν δεν δημιουργηθεί δίχτυ ασφαλείας για τις επιχειρήσεις

Κατά τον ίδιο, αν δεν γίνουν γρήγορες κι αποτελεσματικές κινήσεις, για τη βελτίωση της κατάστασης και τη δημιουργία ενός διχτυού ασφαλείας, “μέχρι το τέλους 2015 θα χαθούν πολλές ακόμη επιχειρήσεις”,
οι οποίες θα προστεθούν στις 250.000 ΜΜΕ, που υπολογίζεται ότι έβαλαν λουκέτο πανελλαδικά στη διάρκεια της κρίσης. “Σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, κρινόμαστε όλοι από τις επιλογές μας. Γι’ αυτό καλώ τους Ελληνες καταναλωτές που θα μπορέσουν να κάνουν αγορές, να στηρίξουν τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να συνεχίσουν να υπάρχουν και την επόμενη μέρα. Αυτή είναι η μεγαλύτερη βοήθεια που θα μπορέσουν να δώσουν στο ελληνικό εμπόριο. Γιατί αν οι ελληνικές ΜΜΕ πάψουν να υπάρχουν, το πλήγμα για όλους θα είναι μεγάλο”, σημειώνει ο κ.Φιλιππίδης.

Σε αναστολή η δημιουργία του Open Mall

Ερωτηθείς πώς έχουν επηρεάσει οι εξελίξεις τον σχεδιασμό για τη δημιουργία υπαίθριου ανοιχτού εμπορικού κέντρου (Open mall) στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ώστε να τονωθεί η κίνηση στην παραδοσιακή αγορά της πόλης, απαντά πως “τα πάντα είναι προς το παρόν υπό αναστολή”.

Υπενθυμίζεται, ότι στο Open Mall, που προβλέπεται να υλοποιηθεί στο πλαίσιο προγράμματος ύψους 166.000 ευρώ, αναμένεται να ενταχθούν – εφόσον δημιουργηθεί – 100 επιχειρήσεις (στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Λεωφόρος Νίκης – Παύλου Μελά – Μητροπόλεως – Αριστοτέλους, συμπεριλαμβανομένων και των καθέτων οδών), οι οποίες θα συμμετέχουν σε κοινές ενέργειες και δραστηριότητες, εφαρμόζοντας ενιαίας πολιτικής. Το “Thess Mall”, όπως ονομάστηκε, επρόκειτο να λειτουργήσει μέχρι την περίοδο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, στόχος που πλέον δείχνει ν’ απομακρύνεται.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

To Top