Θεσσαλονίκη: “Τα έργα για το Flyover ξεκίνησαν χωρίς μελέτες” – Τι καταγγέλλουν κάτοικοι και φορείς που προσέφυγαν στο ΣτΕ (video)

Σε καταγγελίες για παραλείψεις αλλά και για συνέχιση των εργασιών, παρά την απόφαση του ΣτΕ, όσον αφορά την κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη, προχώρησαν σήμερα το μεσημέρι εκπρόσωποι 52 φορέων κατά του Flyover, τονίζοντας πως το Δημόσιο προχώρησε στην έναρξη του έργου με απουσία τριών μελετών, δηλαδή χωρίς να έχει παρουσιαστεί μελέτη οδοποιίας, οριστική κυκλοφοριακή μελέτη και μελέτη στατικότητας και ότι η υπάρχουσα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει ελλείψεις.

Επίσης, αναφέρθηκαν στις επιπτώσεις που έχει το έργο στην υγεία του ανθρώπου αλλά και στους κινδύνους που υπάρχουν για το περιαστικό δάσος του Σέιχ Σου, καθώς όπως τόνισαν σε ενδεχόμενο πυρκαγιάς θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη η πρόσβαση των οχημάτων της Πυροσβεστικής.

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που πραγματοποίησαν στην “Αίθουσα Νερού” του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, οι εκπρόσωποι των φορέων που προσέφυγαν κατά του έργου στο ΣτΕ, τόνισαν πως δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα για την κυκλοφορία των οχημάτων εκτάκτου ανάγκης στον Περιφερειακό, όπως είναι τα Πυροσβεστικά οχήματα αλλά και τα ασθενοφόρα, έτσι ώστε να προκύπτουν κίνδυνοι για την υγεία των πολιτών αλλά και για την ασφάλεια του περιαστικού δάσους.

Ο συνήγορος του Συνδέσμου Κατοίκων Οικισμού Κωνσταντινουπολιτών και κάτοικος της περιοχής, Αλέξανδρος Αδαμίδης σχολίασε την απόφαση του ΣτΕ που “πάγωσε” προσωρινά το έργο μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης στις 17 Απριλίου, και ανέφερε ότι το Δημόσιο είχε όλο το χρόνο προκειμένου να καταθέσει τον φάκελο του για να αντικρούσει τα επιχειρήματα των φορέων, όμως δεν το έκανε, τουλάχιστον μέχρι την περασμένη εβδομάδα.

Ο ίδιος ανέφερε πως μόλις πριν από περίπου δύο ημέρες πληροφορήθηκε ότι το αρμόδιο υπουργείο για να καταθέσει τον συγκεκριμένο φάκελο στο ΣτΕ είναι το υπουργείο Περιβάλλοντος, ρίχνοντας τις ευθύνες στους αρμόδιους ότι αυτοί είναι υπεύθυνοι για τις όποιες καθυστερήσεις θα υπάρξουν, και πως αποφάσισαν να προχωρήσουν στην κατασκευή ενός έργου χωρίς να έχουν σοβαρό σχεδιασμό.

Παράλληλα, ο κ. Αδαμίδης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για την περίοδο του καλοκαιριού, τονίζοντας πως σε περίπτωση πυρκαγιάς, τα οχήματα της Πυροσβεστικής δεν θα μπορούν να φτάσουν εύκολα στο Σέιχ Σου.

«Αυτή τη στιγμή το έργο όπως έχει σχεδιαστεί και μελετηθεί έχει σοβαρότατες πλημμέλιες τις οποίες επισημαίνουμε με νομικό τρόπο. Χαρακτηριστήκαμε και παλαιοχριστιανοί. Ζητάμε να ξεκινήσει μια συζήτηση που έπρεπε να έχει γίνει πριν την έναρξη εργασιών. Η κατάσταση είναι απαράδεκτη, ο περιφερειακός έχει τεράστιο πρόβλημα, αλλά αυτοί που ευθύνονται είναι αυτοί που ξεκίνησαν ένα πρόχειρα μελετημένο έργο», τόνισε και πρόσθεσε: «Με την παρούσα κατάσταση και τις φωτιές να έχουν ήδη ξεκινήσει, εμείς κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου, όπως κάποιοι άλλοι είχαν κάνει πριν την τραγωδία των Τεμπών στον υπουργό Κ. Καραμανλή. Το “πάμε κι όπου βγει” πρέπει να σταματήσει σε αυτή τη χώρα».

Ο κ. Αδαμίδης εξήγησε ότι η δικαστής στο ΣτΕ αποφάσισε αναστολή εργασιών, όχι λόγω των προσφυγών, αλλά γιατί δεν είχε στα χέρια της απαραίτητα στοιχεία για το έργο από το υπουργείο και παρά τις συνεχείς οχλήσεις, το υπουργείο δεν είχε καταθέσει τον φάκελο του έργου.

Αν δεν καταθέσει άμεσα το αρμόδιο υπουργείο τον φάκελο τότε, όπως ανέφερε, ο εισηγητής δεν θα μπορέσει να καταθέσει εισήγηση όπως υποχρεούται μέχρι την Παρασκευή, άρα πιθανότατα η υπόθεση θα αναβληθεί. «Εμείς δεν θα ζητήσουμε αναβολή. Μπορεί το δικαστήριο να αναβάλει την εκδίκαση και θα αποφασίσει αν θα συνεχίζει και η αναστολή των εργασιών ή όχι μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης», συμπλήρωσε.

Ο ίδιος μάλιστα ανέφερε ότι σήμερα εργαζόμενοι του αναδόχου προχώρησαν σε εργασίες, παρά τη χθεσινή απόφαση του ΣτΕ που αποφάσισε “πάγωμα” των εργασιών, και πρόσθεσε πως υπάρχουν καταγγελίες πολιτών με βίντεο στα social media, στα οποία φαίνεται πως οι εργασίες συνεχίζονται. «Έχω γνώση από δήλωση του αρμόδιου υφυπουργού επί του θέματος, ότι γνωρίζουν για την προσωρινή διαταγή», ανέφερε.

Διαβάστε επίσης: Ν. Ταχιάος για “πάγωμα” εργασιών του Flyover: Σεβόμαστε την απόφαση της Δικαιοσύνης

Η γενική γραμματέας της Επιτροπής Προστασίας του Σέιχ Σου, Λευκοθέα Βυζέλη, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στους κινδύνους και στα προβλήματα που δημιουργούνται από την κατασκευή του Flyover, βάση των οποίων ζητείται η ακύρωση του έργου. Όπως τόνισε, το Σέιχ Σου δέχεται μεγάλο πλήγμα από το οποίο μπορεί να μην ανακάμψει ποτέ και πως λόγω της απομάκρυνσης γεφυρών που συνδέουν την πόλη με το Σέιχ Σου, θα υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για το δάσος το οποίο θα είναι εκτεθειμένο σε περίπτωση πυρκαγιάς και πως τα δέντρα και οι δασικοί δρόμοι υφίστανται ζημιές που θα μεγαλώσουν.

«Το ήδη ευαίσθητο οικοσύστημα, δέχεται ακόμη ένα πλήγμα από το οποίο μπορεί να μην ανακάμψει ποτέ. Υλοτομούνται 82 στρέμματα δάσους, έγινε άρση αναδάσωση για 95 στρέμματα και κόβεται η πρόσβαση της Πυροσβεστικής», ανέφερε, μεταξύ άλλων, η κα Βυζέλη.

Αγώνας δρόμου με τη μορφή διαμαρτυρίας στο Σέιχ Σου
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Λαμπριανίδης ανέφερε από την πλευρά του ότι έχει κατατεθεί προσφυγή κατά του έργου στο ΣτΕ από το 2020, περιμένοντας την εκδίκαση. Επίσης, ανέφερε ότι στις 12 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί αγώνας δρόμου στο Σέιχ Σου που θα συμμετέχουν εκατοντάδες δρομείς και ο συγκεκριμένος αγώνας δρόμου θα έχει τη μορφή διαμαρτυρίας για τα χιλιάδες δέντρα που θα “θυσιαστούν” όπως τόνισε για το Flyover, ενώ θα πραγματοποιηθεί και πεζοπορία στο σημείο και προσκάλεσε τους πολίτες να συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια. «Προσκαλούμε όλους τους Θεσσαλονικείς να συμμετέχουν στη δράση αντίστασης και διαμαρτυρίας για να υπερασπιστούμε το πολύπαθο Σέιχ Σου. Νοιάζονται για τα κέρδη τους, για να φέρουν περισσότερα αυτοκίνητα και όχι για το καλό των κατοίκων της πόλης», επεσήμανε.

«Έργο δημοσίου συμφέροντος το Flyover»
Ο δρ. Περιβαλλοντολόγος και τ. επισκέπτης καθηγητής ΑΠΘ, Κώστας Νικολάου χαρακτήρισε το Flyover “έργο δημοσίου συμφέροντος” και τόνισε ότι η λύση είναι η καλή λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, δηλαδή των λεωφορείων του ΟΑΣΘ προς το παρόν και αργότερα για το Μετρό Θεσσαλονίκης, με καλύτερη διαχείριση των λεωφορειολωρίδων και με την αύξηση του στόλου των λεωφορείων. «Το Flyover θα οδηγήσει σε νέα μποτιλιαρίσματα αλλά και θα εκτοξεύσει την ατμοσφαιρική ρύπανση σε μια ήδη επιβαρυμένη πόλη, που βρίσκεται ήδη στην “κόκκινη ζώνη” από την έναρξη εργασιών για το έργο και μετά», συμπλήρωσε.

Όπως επεσήμανε ο κ. Νικολάου, 1.000 Θεσσαλονικείς πεθαίνουν κάθε χρόνο από τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Τι γίνεται με τις απαλλοτριώσεις στην περιοχή της Πυλαίας
Η εκπρόσωπος κατοίκων Πυλαίας, Ελένη Μπουτούλα, αναφέρθηκε από την πλευρά της στις απαλλοτριώσεις που πρόκειται να γίνουν σε 2.500 κατοικίες. Όπως τόνισε, είτε οι 72.000 κάτοικοι της Πυλαίας θα εκκενώσουν τον οικισμό είτε δεν θα ολοκληρωθεί το έργο. «Όλη η κίνηση θα διοχετεύεται στον κεντρικό δρόμο της Πυλαίας με τις δύο λωρίδες κυκλοφορίας», ανέφερε.

Στις 3 Ιουνίου, σύμφωνα με την κα Μπουτούλα, θα συζητηθούν στο ΣτΕ προσφυγές ιδιοκτητών που αφορούν το θέμα των απαλλοτριώσεων. «Καταβλήθηκε το 70% αποζημιώσεων ενός ποσού που έκανε ένας εκτιμητής με τιμές που όμως εκτιμήθηκαν από 1 ευρώ έως 168 ευρώ το περισσότερο το τ.μ, την ώρα που οι αντικειμενικές αξίες είναι πολύ μεγαλύτερες και ο κόσμος έχει χρυσοπληρώσει τα σπίτια. Το έργο ρίχνει αυλές και περιφράξεις», συμπλήρωσε η ίδια.






To Top