ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Λένε ότι το… πιστεύουν: το 2020 θα λειτουργήσει το μετρό στη Θεσσαλονίκη, άνοιξαν οι σήραγγές (video – photos)

Σάρκα και οστά» αποκτάει το μετρό Θεσσαλονίκης μετά την ολοκλήρωση, σήμερα το μεσημέρι, της διάνοιξης και της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής στον υπό κατασκευή σταθμό της Ανάληψης, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις. Το λένε και το πιστεύουν.

Διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ από το pontos-news:

 Οι Θεσσαλονικείς περιμένουν το έτος-ορόσημο, το 2020, οπότε θεωρητικά θα μπορούν να χρησιμοποιούν τον υπόγειο σιδηρόδρομο κι έτσι να αποφεύγουν την ταλαιπωρία στις μετακινήσεις τους από και προς το κέντρο και την ανατολική Θεσσαλονίκη.

Λίγο μετά τις 13:00 εμφανίστηκαν οι πρώτες ρωγμές στον τσιμεντένιο τοίχο που κατασκευάστηκε στα έγκατα της γης, σε βάθος περίπου 32 μέτρων. Μετά από λίγα δευτερόλεπτα ο τοίχος έπεσε με εκκωφαντικό θόρυβο, σηκώνοντας πολύ σκόνη. Οι παραβρισκόμενοι υποδέχθηκαν τον μετροπόντικα με χειροκροτήματα και τα φλας των φωτογράφων φώτισαν το χώρο.

Μία ελληνική σημαία κρεμάστηκε από ένα χαμογελαστό εργαζόμενο στην πρόσοψη του μετροπόντικα.

Με κάθε επισημότητα η διάνοιξη
Η εμφάνιση του μετροπόντικα έγινε με επισημότητα, με παρόντες τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος και τις Αρχές της πόλης, τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα και τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη. Όλοι τους εξέφρασαν ικανοποίηση για την ταχεία πλέον –και μετά από πολλά σκαμπανεβάσματα και χρόνιες καθυστερήσεις– πρόοδο των εργασιών και έκαναν λόγο για μία ιστορική μέρα για τη Θεσσαλονίκη.

Όπως ανακοίνωσαν ο Χρήστος Σπίρτζης και ο Γιάννης Μυλόπουλος, το μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2019, ωστόσο για περίπου εννέα μήνες θα γίνονται δοκιμαστικές διαδρομές χωρίς επιβάτες. Αυτό διότι οι συρμοί θα κινούνται χωρίς οδηγό και θα πρέπει να δουν οι αρμόδιοι για αρκετό καιρό πως θα λειτουργήσει αυτό στην πράξη.

Οι Θεσσαλονικείς θα μπορούν να χρησιμοποιούν τον υπόγειο σιδηρόδρομο μετά το καλοκαίρι του 2020.

Ωστόσο, για περίπου ένα χρόνο οι συρμοί από ανατολικά δε θα φτάνουν μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό –η αφετηρία του μετρό στο κέντρο της πόλης–, αλλά θα σταματούν στην πλατεία Σιντριβανίου. Η αιτία είναι ότι δε θα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των στάσεων στις οδούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας, λόγω των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων που ήρθαν στο φως και στα δύο σημεία.

Οι επεκτάσεις
Παράλληλα, προχωρούν οι εργασίες και οι μελέτες για τις τρεις επεκτάσεις του μετρό.

  • Η πρώτη είναι αυτή προς την Καλαμαριά, στην οποία οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη. Η συγκεκριμένη επέκταση αναμένεται να παραδοθεί προς χρήση λίγο μετά τη βασική γραμμή.
  • Η δεύτερη επέκταση είναι αυτή από την Καλαμαριά μέχρι το αεροδρόμιο. Σε αυτό το κομμάτι ο σιδηρόδρομος θα κινείται υπέργεια και θα πρέπει να τοποθετηθούν οι ράγες.
  • Η τρίτη επέκταση είναι αυτή προς την πολύπαθη δυτική Θεσσαλονίκη, οι κάτοικοι μεγάλου μέρους της οποίας είναι σήμερα αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν δύο αστικά λεωφορεία για τη μετακίνησή τους προς το κέντρο της πόλης. Η συγκεκριμένη επέκταση βρίσκεται στο στάδιο εκπόνησης των απαραίτητων μελετών.

Τέλος, ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε και στη νέα επέκταση του μετρό της Αθήνας, τη γραμμή 4, που σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει.

To Top