ΑΠΟΨΕΙΣ

Οι ευθύνες των χορηγών απέναντι στη βία

Στο πεδίο της επιχειρηματικότητας είναι δεδομένο ότι η ηθική παίζει μικρό ρόλο στην εξέλιξη των εταιρειών. Το ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο λειτουργούν, συν τους στόχους που πρέπει να πετυχαίνουν δεν αφήνει πολλά περιθώρια για σκέψεις ή δράσεις που θα μειώσουν την διείσδυση  τους στην αγορά.

Οι χορηγίες έχουν πολλούς αποδέκτες και ονομάζονται αναλόγως με το ποια δράση χορηγείται. Οι αθλητικές χορηγίες έχουν ένα σημαντικό μερίδιο , για την προώθηση διαφημιστικών και όχι μόνο, σκοπών των εταιρειών.

– Οι χορηγίες είναι μία δράση για την αναγνωρισιμότητα , την αύξηση πωλήσεων αλλά και την παρουσία των εταιρειών μέσα στην κοινωνία , με σκοπό την όσο μεγαλύτερη απόκτηση καταναλωτών.  Υπάρχουν κριτήρια ώστε μία εταιρεία να γίνει χορηγός. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις αναλύσεις συζητούνται όλες οι παράμετροι, ειδικά αυτές που έχουν σχέση με τον φίλαθλο – καταναλωτή. Αν μπορούσα να πω έναν όρο γι’ αυτό θα το έλεγα : χαρακτηριστικά κοινού. Η έρευνα ασχολείται με : αν αντιμετωπίζουν εχθρικά φιλάθλους αντίπαλων ομάδων, αν οι επιτυχίες ή αποτυχίες επηρεάζουν την καθημερινότητα τους και την προσωπική τους ζωή, αν διαθέτουν αρκετά αναμνηστικά της ομάδας, αν ενημερώνονται εκτενώς για τις εξελίξεις και τα τεκταινόμενα της ομάδας. Όλα τα παραπάνω σε συνάρτηση με το αθλητικό προϊόν που παρουσιάζεται δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια πετυχημένη χορηγία.

– Μπορεί μία χορηγία να αλλάξει δεδομένα στον αθλητισμό; Ναι μπορεί και είναι υποχρέωση του χορηγού να βάλει τους δικούς του κανόνες ώστε το λογότυπο του να τοποθετηθεί δίπλα στο σήμα μιας ομάδας. Η εταιρεία θέλει να διαφημίζεται εκεί όπου πληρούνται κάποια δεδομένα. Η φιλοσοφία του αθλητικού οργανισμού, οι αρχές του, η ιστορία του, η οργάνωση, η δομή του, η λειτουργία, οι δραστηριότητες   του είναι κριτήρια για την δημιουργία του χορηγικού πακέτου.

– Είναι όλες οι χορηγίες πετυχημένες; Όχι. Και αυτό γιατί στην πορεία των χρόνων υπήρξαν σκάνδαλα, κακές συμπεριφορές από τους χορηγούμενους, αθετήσεις συμφωνιών κ.α. Η απόσυρση χορηγίας από τον ποδηλάτη Άρμστρογκ ή τον παίκτη του γκολφ Γουντς, είναι παραδείγματα που δείχνουν το τι ζητάνε οι χορηγοί. Η προσπάθεια βιασμού του ποδοσφαιριστή της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ Γκρίνγουντ  προς την φίλη του, τον έθεσε αυτομάτως εκτός ομάδας και φυσικά διακόπηκε η χορηγία προς αυτών από την εταιρεία ένδυσης.  Οι χορηγοί είναι αυστηροί σε τέτοιου είδους συμπεριφορές γιατί δεν θέλουν να μπλέκουν με γεγονότα που έχουν αρνητικό αντίκτυπο.

–  Ζούμε ακόμα τον απόηχο της δολοφονίας του Άλκη. Οι ύποπτοι ανήκουν σε σύνδεσμο ομάδας, ενώ τα κίνητρα, από την πρώτη στιγμή, ήταν οπαδικά. Τι σχέση μπορεί να έχει μία ομάδα με τις πράξεις κάποιων οπαδών της; Στην Ελλάδα έχουμε ακούσει τόσα πολλά που το μυαλό όλων κάνει σενάρια γι’ αυτές τις σχέσεις. Υπάρχει όμως ένα γεγονός. Η εικόνα της ομάδας αμαυρώνεται. Τόσες αρνητικές ειδήσεις δημιουργούν πρόβλημα στους ιθύνοντες. Εδώ υπεισέρχεται ο παράγοντας χορηγός. Αυτές οι εταιρείες συνδέουν το όνομα τους με την αρνητική περιρρέουσα ατμόσφαιρα και κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν ως υποστηρικτές ανθρώπων με βάναυση συμπεριφορά. Το θέλουν; Πόσο χαρούμενοι μπορεί να είναι οι ιθύνοντες των εταιρειών όταν η χορηγία τους γίνεται σε ομάδα με κακό κοινωνικό πρόσωπο; Όταν η επικαιρότητα «χαλάει» το πρεστίζ και παρασύρει τον χορηγό σε δρόμους αντιεμπορικούς; Η πραγματικότητα βάζει τους πάντες προ των ευθυνών τους.

–  Περιπτώσεις σαν αυτή που ζούμε τις τελευταίες μέρες μας δίνουν την ευκαιρία, με τραγικό τρόπο, να δούμε τις καταστάσεις με άλλο μάτι. Υπάρχουν κανόνες. Είναι ώρα να σκεφτούν σε ποιους ποντάρουν για να αυξήσουν τα έσοδα τους. Να σκεφτούν ότι έχουν κι αυτοί το δικαίωμα να ζητήσουν τις εγγυήσεις που χρειάζονται για να μην συνδεθούν οι κόποι ζωής τους με συμβάντα έξω από τη λογική. Είναι στο χέρι τους να απαιτήσουν…

 

To Top