Σε εξέλιξη η έρευνα για τον κυβερνήτη του Φάντομ – Ερωτηματικά για τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης (video)

Σε κάθε διαθέσιμο μέσο, μέρα και νύχτα και παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην ευρύτερη περιοχή, εξακολουθούν με αμείωτο ρυθμό οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του μοιραίου Phantom F-4, Στάθη Τσιτλακίδη.

Ο 31χρονος πιλότος επέβαινε στο αεροσκάφος που κατέπεσε το πρωί της περασμένης Δευτέρας 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης, κοστίζοντας τη ζωή στον συγκυβερνήτη του αεροπλάνου, Μάριο – Μιχαήλ Τουρούτσικα.

Απαρηγόρητη η οικογένεια του νεαρού πιλότου, Μάριου Μιχαήλ Τουρούτσικα δέχθηκε χθες συλλυπητήρια από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, Κωνσταντίνο Φλώρο και τον Αρχηγό ΓΕΑ, Αντιπτέραρχο Θεμιστοκλή Μπουρολιά, οι οποίοι μετέβησαν στο πατρικό σπίτι του 29χρονου υποσμηναγού στην Αρκαδία, έχοντας μια εγκάρδια συνομιλία με τον πατέρα του.

Την ίδια ώρα, η επιχείρηση εντοπισμού του έτερου επιβαίνοντα στο σκάφος, Στάθη Τσιτλακίδη υποστηρίζεται από τρία ελικόπτερα, πλωτά σκάφη, άνδρες των ειδικών δυνάμεων της Πολεμικής αεροπορίας, αλλά και ένα υποβρύχιο drone με δυνατότητα έρευνας σε βάθος έως και 100 μέτρων, καθώς η θαλάσσια περιοχή που έχει επισημανθεί ως πιθανή για την εξεύρεση του ελικοπτέρου εκτείνεται σε 8 ναυτικά μίλια, ανοιχτά του Κατακόλου.

Επιπλέον, ένα C-130 απελευθερώνει φωτιστικές βόμβες, προκειμένου να διευκολυνθούν τα σωστικά συνεργεία στο έργο τους τις βραδινές ώρες, ενώ από αέρος επιχειρούν ένα ελικόπτερο S-70 του Πολεμικού Ναυτικού, Super Puma και ένα ελικόπτερο Agusta Bell. Στο έργο της αναζήτησης του Στάθη Τσιτλακίδη συμμετέχουν δυνάμεις της Π.Υ. Πύργου και του Π.Κ. Κρεστένων, αλλά και ομάδα της 6ης ΕΜΟΔΕ Αράξου, με τις έρευνες να κατευθύνονται, κατά πληροφορίες, σε δύο κρίσιμα σημεία.

Την ίδια ώρα, με την ελπίδα να σβήνει τελευταία, κάτοικοι στο Κάτω Νευροκόπι Δράμας, συγγενείς, φίλοι και γνωστοί του 31χρονου κυβερνήτη περιμένουν κάποιο σημάδι ζωής από τον Στάθη Τσιτλακίδη, τον οποίο περιγράφουν ως ένα πολύ καλό παιδί, το οποίο δεν ξέχασε ποτέ τον τόπο του. Αντίθετα, όταν τύχαινε να περάσει πάνω από την γενέτειρά του, ο Στάθης Τσιτλακίδης πετούσε χαμηλά, για να χαιρετίσει με αυτόν τον τρόπο τους συγχωριανούς του, αντλώντας δύναμη από την ιδιαίτερη πατρίδα του.

Πάνω από το χωριό του στα Δολιανά Αρκαδίας συνήθιζε να πετάει και ο Μάριος – Μιχαήλ Τουρούτσικας, με τον πατέρα του, Κώστα να περιγράφει χθες την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η οικογένειά του, αδυνατώντας να συνειδητοποιήσει την τραγωδία. «Η μητέρα του δεν επικοινωνεί με το περιβάλλον. Τα αδέρφια του είναι σε κατάσταση σοκ. Ήταν πολύ αγαπημένα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τουρούτσικας, μεταφέροντας μερικές από τις στιγμές που πέρασε, μετά από μήνες, με τον άτυχο γιο του το περασμένο Σαββατοκύριακο, που συνιστούν πλέον την «καλύτερη ανάμνηση» από τον νεαρό πιλότο.

Αναπάντητα ερωτήματα

Τρία πλέον εικοσιτετράωρα μετά την πτώση του αεροσκάφους και με τις έρευνες σε εξέλιξη για το δεύτερο χειριστή, στο επίκεντρο έχουν τεθεί οι συνθήκες του δυστυχήματος, καθώς το αεροσκάφος πετούσε με 800 χλμ/ώρα τη στιγμή της συντριβής.

Υπενθυμίζεται ότι ένα ζεύγος μαχητικών σηκώθηκε στις 10.15 το πρωί της περασμένης Δευτέρας από το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας, για εκτελέσει μια δύσκολη άσκηση, δηλαδή χαμηλή πτήση με ελιγμούς στα μόλις 300 πόδια. Για 15 λεπτά τα δύο μαχητικά πετούσαν χαμηλά στα 100 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας, με πολύ υψηλές ταχύτητες.

Ένα τέταρτο μετά, στις 10:30 το αεροσκάφος δεν φαίνεται στα ραντάρ και ενεργοποιείται το πρωτόκολλο διάσωσης, με δύο ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας ένα του Πολεμικού Ναυτικού και πλωτά του λιμενικού να αναλαμβάνουν την έρευνα. Στα επόμενα λεπτά, τμήματα του αεροσκάφους εντοπίζονται στη θάλασσα και εκκινεί η περισυλλογή τους. Εκτιμάται ότι η άτρακτος του αεροσκάφους έχει πέσει σε βάθος 1.000 μέτρων, σε χαράδρα που υπάρχει στην περιοχή. Λόγω του μεγάλου βάθους, εξετάζεται ακόμη η αποστολή του πλοίου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού «Ναυτίλος», για να συνδράμει στον εντοπισμό του. Δευτερόλεπτα πριν το F-4 Phantom πέσει στη θάλασσα οι πιλότοι του μαχητικού έκαναν κλειστή στροφή κινούμενοι σε πολύ χαμηλό ύψος πάνω από τη θάλασσα, ενώ καμία επικοινωνία τους δεν φαίνεται να έχει καταγραφεί τα μοιραία λεπτά της πτήσης, πριν από την πτώση.

 

To Top