Τι ισχύει με τη φραγή και το πλαφόν χρέωσης στα κινητά τηλέφωνα

Προαιρετική θα είναι η υπηρεσία για την φραγή και θα γίνεται κατόπιν υπέρβασης μιας ορισμένης χρέωσης στους λογαριασμούς τηλεφώνου που θα τεθεί σε εφαρμογή από το νέο έτος.

Στόχος του μέτρου το οποίο περιλαμβάνεται στην τρίτη δέσμη μέτρων που αποφασίστηκαν τον περασμένο Δεκέμβριο με τον Νέο Κανονισμο Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ και θα ισχύσουν από 1η Ιανουαρίου 2019 είναι να προφυλάξει τους καταναλωτές υπό τυχόν υπέρογκες χρεώσεις που γίνονται εν αγνοία τους.

Για το λόγο αυτό και με βάση τη σχετική απόφαση (ΦΕΚ  4262/Β/6-12-2017) ο συνδρομητής θα πρέπει να επιλέγει κατά την υπογραφή του συμβολαίου του την υπηρεσία φραγής κατόπιν υπέρβασης μιας ορισμένης χρέωσης μέσα από τρεις υπάρχουνσες επιλογές, η κατώτατη των οποίων θα κυμαίνεται από 150-300 ευρώ και η ανώτερη θα ορίζεται από τον εκάστοτε πάροχο.

Αναλυτικότερα, το πλαφόν θα ξεκινά από τα 150 ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται μηνιαίος κύκλος τιμολόγησης και 300 ευρώ στις περιπτώσεις που ακολουθείται διμηνιαίοςκύκλος συμπεριλαμβανομένων των φόρων και θα αφορά στο σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως υπηρεσίες φωνής, δεδομένων και μηνυμάτων (sms). Μάλιστα ορίζεται ρητά ότι δεν δύναται να είναι μικρότερο από τις προαναφερθείσες τιμές.

Οι άλλες δύο επιλογές από τις οποίες θα καλείται να επιλέξει ο συνδρομητής, μεταξύ αυτών και το ανώτατο όριο του πλαφόν, θα ορίζονται από τον πάροχο.

Επιπλέον, η διακοπή των υπηρεσιών θα πραγματοποιείται με την υπέρβαση ορίου και δεν θα πρέπει να καθυστερεί πάνω από τις πέντε ημέρες από την στιγμή που διαπιστώθηκε η υπέρβαση.

Η σχετική δυνατότητα ορισμού συγκεκριμένου ανώτατου ορίου χρέωσης θα πρέπει να παρέχεται κατά τρόπο σαφή και με ευκρίνεια στον υποψήφιο συνδρομητή κατά την υποβολή της αίτησης παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών αφού στόχος του μέτρου είναι η διασφάλιση του συνδρομητή από υπέρογκους λογαριασμούς.

To Top