ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Όσκαρ 2017: Οι νικητές και οι (μεγάλοι) χαμένοι

Η Έμα Στόουν και ο Κέισι Άφλεκ ήταν οι μεγάλοι νικητές της βραδιάς που σημαδεύτηκε από μια λάθος αναγγελία –για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας- και πολλά δηλητηριώδη σχόλια για τον Ντόναλντ Τραμπ

Επιτέλους, και μια απονομή Όσκαρ διαφορετική από τις άλλες.Αντί για το καλοκουρδισμένο θέαμα που είχαμε συνηθίσει να απολαμβάνουμε, αυτή τη φορά ένα λάθος –και τι λάθος!- έκανε τη διαφορά και έκανε τους υποψήφιους και τους καλεσμένους –να μην μιλήσουμε για τα διεθνή πρακτορεία και τους μπλόγκερς- να παραμιλούν. Η Φέι Ντάναγουεϊ και ο Γουόρεν Μπίτι κατάφεραν να διαβάσουν λάθος το περιεχόμενο του φακέλου με τον νικητή του βραβείου για την καλύτερη ταινία δημιουργώντας πραγματικό πανδαιμόνιο. Εν τέλει, ο νικητής ήταν το «Moonlight» του Μπάρι Τζένκινς και όχι το «La La Land» όπως ανακοινώθηκε εκ παραδρομής.

Όμως οι εκπλήξεις της φετινής τελετής δεν τελείωσαν εκεί. Ο Κέισι Αφλεκ κέρδισε το Οσκαρ Ά ανδρικού ρόλου για την ταινία «Manchester by the sea» σε μια μάχη σώμα με σώμα με τους Άντριου Γκάρφιλντ («Manchester by the Sea»), Ράιαν Γκόσλινγκ («La La Land»), Άντριου Γκάρφιλντ («Αντιρρησίας Συνείδησης»), Βίγκο Μόρτενσεν («Captain Fantastic») και Ντένζελ Ουάσινγκτον («Fences»). Έτσι, ο Κέισι βγαίνει επιτέλους από τη σκιά του κατά πολύ διασημότερου αδελφού του Μπεν και εισέρχεται στην πρώτη κατηγορία των χολιγουντιανών σταρ.

Το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου κέρδισε, όπως ήταν αναμενόμενο, η Έμμα Στόουν για το «La La Land», υπερφαλαγγίζοντας τη Νάταλι Πόρτμαν («Jackie»), την Ιζαμπέλ Ιπέρ («Elle»), τη Ρουθ Νέγκα («Loving») και τη Μέριλ Στριπ («Φάλτσο Σοπράνο») η οποία με αυτή την υποψηφιότητα κατέκτησε τη θέση της ηθοποιού με τα περισσότερα nominations στην ιστορία του θεσμού.

Το βραβείο Β΄ γυναικείου ρόλου πήγε στη Βαϊόλα Ντέιβις για την ερμηνεία της στην ταινία «Fences» του Ντένζελ Ουάσινγκτον. Η Ντέιβις, η πρώτη μαύρη ηθοποιός που κατάφερε να είναι τρεις φορές υποψήφια για Όσκαρ, ήταν αντιμέτωπη με τη Νεϊόμι Χάρις («Moonlight»), τη Νικόλ Κίντμαν («Lion»), την Οκτάβια Σπένσερ («Αφανείς Ηρωίδες») και τη Μισέλ Ουίλιαμς («Manchester by the Sea»). Να θυμίσουμε ότι πέρυσι οι υποψηφιότητες των Όσκαρ είχαν ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών στις Η.Π.Α. για την απουσία μαύρων ηθοποιών.

Στον 43χρονο Μαχέρσαλα Αλί απονεμήθηκε το βραβείο Β΄ ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του στην ταινία «Moonlight» του Μπάρι Τζένκινς. Ο ηθοποιός που είναι καινούργιος στην «κούρσα» των Όσκαρ υποδύεται  έναν διακινητή ναρκωτικών που γίνεται μέντορας ενός φτωχού μικρού αγοριού.

Το Όσκαρ Σκηνοθεσίας πήγε στον Ντέιμιεν Σαζέλ για το «La La Land», το μιούζικαλ που μονοπώλησε τα φώτα της δημοσιότητας τους τελευταίους μήνες. Είναι ο νεότερος σκηνθέτης στην ιστορία του θεσμού που παραλαμβάνει το επίζηλο αγαλματίδιο –μόλις 32 χρονών.

Το  Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας απονεμήθηκε στο δράμα «Ο εμποράκος» του ιρανού σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαρχάντ, ο οποίος δεν παρέστη στην τελετή σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το αντιμεταναστευτικό διάταγμα του Ντόναλντ Τραμπ.

Η «Ζωούπολη» σε σκηνοθεσία των Ριτς Μουρ και Μπάιρον Χάουαρντ, μια αλληγορία για τις προκαταλήψεις και τον ρατσισμό, απέσπασε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων, επιβεβαιώνοντας την αδιατάρακτη ηγεμονία της Disney στον συγκεκριμένο τομέα,

Το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ πήγε στο «O.J.: Made in America» του σκηνοθέτη Έζρα Έντελμαν. Πρόκειται για ένα επτάωρης διάρκειας ντοκιμαντέρ για τον έκπτωτο αστέρα του αμερικάνικου φούτμπολ που δύσκολα θα δούμε στις οθόνες μας.

To Top