“Πέντε λόγοι γιατί όλοι είναι (και)… Ντόρτμουντ”!

Ο τρόπος με τον οποίο πολεμάει μέσα στον αγωνιστικό χώρο –βρέξει χιονίσει, χάσει-κερδίσει- είναι απόλυτα εναρμονισμένος με τον τρόπο που ο προπονητής της χτυπιέται από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό.

Αν υπάρχει μια ομάδα στον πλανήτη που μπορεί να χαρακτηριστεί «ροκ» (σ.σ. ίσως και metal αν κρίνουμε από αυτά δήλωσε πρόσφατα ο Γιούργκεν Κλοπ), χωρίς αμφιβολία αυτή είναι η Ντόρτμουντ. Παρακάτω μπορείτε να δείτε πέντε λόγους για τους οποίους όλοι είμαστε Ντόρτμουντ, πλην βέβαια του σημαντικότερου που είναι τα πολλά κοινά στοιχεία που έχει η γερμανική ομάδα με τον Άρη και είχαν ως αποτέλεσμα την “αδελφοποίηση” των οπαδών τους.

Το onsports.gr ετοίμασε ένα αφιέρωμα στην Ντόρτμουντ: “Ανεξάρτητα από την ομάδα που όλοι μας στηρίζουμε, εντός ή/και εκτός Ελλάδας, οι περισσότεροι από τους λάτρεις του ποδοσφαίρου γουστάρουμε να βλέπουμε την ομάδα του Βεστφάλεν να… οργιάζει. Το Onsports παρουσιάζει τους πέντε… πυλώνες που κάνουν τόσο αγαπητή τη Μπορούσια Ντόρτμουντ!

1. Το «Κίτρινο Τείχος»

Όταν η ονομασία των οργανωμένων οπαδών σου είναι «Κίτρινο Τείχος», καταλαβαίνει κανείς πως είσαι μια ομάδα που στην έδρα της η ψυχολογία του αντιπάλου γίνεται… θρύψαλα. Το «Βεστφάλεν Στάντιον» χωράει 80.645 οπαδούς και οι 25.000 εξ αυτών (λιγότεροι στο Champions League ελέω… UEFA) στέκονται -ναι στέκονται- από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα που όμοιά της δύσκολα παρατηρείται σε περισσότερα από πέντε ακόμη γήπεδα ανά τον πλανήτη.

«Κανείς δεν έχει την ατμόσφαιρα που έχουμε εμείς. Το ότι έχουμε 25.000 οπαδούς στη βόρεια πλευρά του γηπέδου είναι η μεγαλύτερη διαφορά μας από τους υπόλοιπους συλλόγους στον κόσμο», έχει δηλώσει ο αμυντικός των «κιτρινόμαυρων», Νέβεν Σούμποτιτς.

Τα έσοδα του συλλόγου θα μπορούσαν με άνεση να αυξηθούν αν αυξανόταν και ο αριθμός των… κουτιών πολυτελείας, κοινώς των δωματίων από όπου οι VIP παρακολουθούν τους αγώνες. «Δεν έχουμε άλλο χώρο για τέτοιες αίθουσες, γιατί αυτό θα σήμαινε ότι θα έπρεπε να θυσιάσουμε κάτι άλλο. Στη βόρεια κερκίδα δεν υπάρχει καν τέτοια αίθουσα. Πρέπει να διατηρήσουμε τη νοοτροπία του συλλόγου ζωντανή».

Οι επίσημοι στο γήπεδο της Ντόρτμουντ δεν έχουν καν πρόσβαση σε μπύρα, προκειμένου να μη χρειαστεί να μπουν προστατευτικά τζάμια και μειωθεί έστω και λίγο η ορατότητα των επισήμων. Όλοι στο «Βεστφάλεν Στάντιον» πρέπει να βλέπουν το ματς και να ασχολούνται μόνο με αυτό. Και αυτό πράττουν!

2. Χαμηλές τιμές

Ο μέσος όρος προσέλευση οπαδών στο «Βεστφάλεν Στάντιον» είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο και η διοίκηση είναι αποφασισμένη να βάλει απόλυτα λογικές (σ.σ. κατ’ επέκταση χαμηλές) τιμές στα εισιτήρια.

Το φθηνότερο εισιτήριο διαρκείας που διατίθεται κοστίζει μόλις 190 ευρώ ενώ αυτά για τις θέσεις που βρίσκονται στο κέντρο του γηπέδου φτάνουν το πολύ τα 700 ευρώ. Σε ότι αφορά τα πακέτα των VIP, οι τιμές κυμαίνονται από τα 3.000 έως τα 7.000 ευρώ. Ο σύλλογος έχει 55.000 κατόχους διαρκείας και μια λίστα αναμονής που αποτελείται από (πάρτε ανάσα) 10.000 ανθρώπους! Οι φιλοξενούμενοι παίρνουν το 10% των θέσεων του γηπέδου.

Η διανομή των προς πώληση εισιτηρίων για κάθε αγώνα μοιάζει με αυτή των μεγάλων ομάδων της Ελλάδας, δηλαδή μοιράζονται στα κλαμπ των οργανωμένων οπαδών της ομάδας και αυτοί αναλαμβάνουν την ομαλή πώλησή τους στο κοινό.

Ο τεχνικός διευθυντής της Ντόρτμουντ, Χανς-Γιόακιμ Βάτσκε, είχε αποκαλύψει κάποτε την επιθυμία του πωλητή μπύρας να αυξήσει την τιμή από 3,70 σε 3,80 ευρώ! Η απάντηση του Βάτσκε ήταν αρνητική και ο λόγος, πολύ απλός: «Τα 10 σεντς δεν θα κάνουν τη διαφορά και ποτέ η αύξηση των τιμών δεν ικανοποιεί τον κόσμο.

Όσο για τα έσοδα από τα εισιτήρια; Δεδομένα θα μπορούσαν να είναι περισσότερα, όμως ο διευθυντής marketing του συλλόγου, Κάρστεν Κράμερ, είπε σχετικά με το ζήτημα: «Αν συμβεί αυτό, θα χάσουμε την αξιοπιστία μας ως σύλλογος και την αφοσίωσή μας στον κόσμο. Το ποδόσφαιρο είναι μια… παράλογη βιομηχανία και η σωστή μορφή του πηγάζει από την καρδιά αυτών που το αγαπούν».

3. Πιστοί στην παράδοση

Ένα στοιχείο για να καταλάβει κανείς το μέγεθος της Ντόρτμουντ –ιδιαίτερα στις τάξεις των ποδοσφαιρόφιλων της Αγγλίας- είναι το γεγονός ότι περίπου 800 με 1.000 άνθρωποι κάθε εβδομάδα ταξιδεύουν από την Αγγλία στο Βεστφάλεν για να παρακολουθήσουν τους εντός έδρας αγώνες της Ντόρτμουντ!

«Ίσως θεωρούν πως κάτι λείπει από το αγγλικό ποδόσφαιρο», σχολίασε ο Βάτσκε και συμπλήρωσε: «Αυτή είναι η δυσκολία που αντιμετωπίζουν. Δεν είναι τόσο κοντά στην… καρδιά τους το άθλημα πλέον, όσο είναι εδώ». Το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι πως οι περισσότεροι Άγγλοι ταξιδιώτες βρίσκουν φθηνότερες τιμές για εισιτήρια αεροπλάνου και για τον αγώνα, από τις τιμές των εισιτηρίων στην Αγγλία!

Το ποδόσφαιρο ζει και αναπνέι στο Βεστφάλεν, έναν από τους τελευταίους πυλώνες αυτού που πλέον ονομάζεται «ρομαντικό ποδόσφαιρο», με τους ξένους οπαδούς να προσελκύονται όλο και πιο συχνά στο «Βεστφάλεν Στάντιον» για να παρακολουθήσουν αγώνα της Ντόρτμουντ.

4. Παιχνίδι… υψηλών κυβικών!

Η φιλοσοφία του Γιούργκεν Κλοπ είναι στημένη γύρω από τη σκληρή δουλειά. Δυο λέξεις συνυφασμένες με την πόλη, ικανές να εκτοξεύσουν την ατμόσφαιρα στα ουράνια στα εντός έδρας παιχνίδια της ομάδας και να κάνουν την ομάδα του Γερμανού τεχνικού να μοιάζει… διαολεμένα πιο «μεγάλη» στο γήπεδο!

Στην εκτός έδρας νίκη επί της Άρσεναλ πριν δυο εβδομάδες, τα στατιστικά έδειξαν πως συνολικά οι παίκτες της Ντόρτμουντ κάλυψαν 11,5 χιλιόμετρα περισσότερα (!!!) από αυτούς του Αρσέν Βενγκέρ. Μια ομάδα εξαιρετικά γρήγορη στην μετάβαση ανάμεσα στην επίθεση και την άμυνα, η οποία στηριγμένη σε μια ιδιαίτερη ηθική που ξεχωρίζει στο σύγχρονο ποδόσφαιρο είναι ικανή στην καλή της βραδιά να κάνει σμπαράλια κάθε αντίπαλο.

Με τους Ρόμπερτ Λεβαντόφσκι, Μάρκο Ρόις και Χένρικ Μκιταριάν να βρίσκονται –μεταξύ άλλων- στο ρόστερ της, η «κιτρινόμαυρη»… βασίλισσα της Γερμανίας είναι μια ομάδα που όλοι θέλουν να φορέσουν τη φανέλα της. «Η Λίβερπουλ και η Τότεναμ ήθελαν τον Μκιταριάν το καλοκαίρι. Όμως μου είπε ότι ήθελε να παίξει στη Ντόρτμουντ και πουθενά αλλού. Το είπε επειδή γνωρίζει το πάθος των οπαδών και τη φιλοσοφία του ποδοσφαίρου που παίζουμε», είχε αποκαλύψει ο Βάτσκε.

5. Ένα αψεγάδιαστο μοντέλο

Τελευταίος αλλά εξαιρετικά σημαντικός λόγος για τον οποίο όλοι μας θαυμάζουν τη Ντόρτμουντ, είναι το γεγονός ότι τις τελευταίες τρεις σεζόν απολαμβάνει τις δάφνες τις επιτυχίας απέναντι σε ομάδες σαφώς πιο ισχυρές οικονομικά και ποδοσφαιρικά όπως η Μπάγερν Μονάχου.

Σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της, το μπάτζετ της σεζόν 2013-14 δεν ξεπερνά τα 67 εκ. ευρώ και όπως λέει ο ίδιος ο Βάτσκε: «Νομίζω πως στην Αγγλία τέτοιο μπάτζετ έχει η Στόουκ». Αυτό αρκεί για να καταλάβει κανείς ότι στη Ντόρτμουντ γίνεται πολύ περισσότερη δουλειά πάνω στον παίκτη παρά στην αναζήτηση «έτοιμων» ποδοσφαιριστών. Και για αυτό, υπερήφανος είναι ξανά ο Βάτσκε: «Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι κάθε ευρώ μιας επένδυσης θα επιστρέψει στα ταμεία και για αυτό τον λόγο –μεταξύ άλλων- ο Γιούργκεν (σ.σ. Κλοπ) είναι εξαιρετικά σημαντικός. Κάνει κάθε παίκτη καλύτερο».

Όσο για την αντιπαλότητα με τη Μπάγερν Μονάχου; Ο Βάτσκε κρατάει μικρό καλάθι: «Η Μπάγερν ζει στη… Γη της Επαγγελίας, στο πλουσιότερος μέρος της χώρας, αντίθετα με εμάς που μένουμε σε μια περιοχή παρόμοια με το αγγλικό Νιούκαστλ». Δεν αισθάνεται πως η Ντόρτμουντ μπορεί ποτέ να ξεπεράσει τους Βαυαρούς, όμως έχει ήδη αποδείξει πως μπορεί να είναι υγιώς ανταγωνιστική και το κυριότερο από όλα, με τους δικούς της όρους, διατηρώντας ζωντανή μια τρομερή παράδοση που την κάνει ξεχωριστή ανά τον πλανήτη, παρότι αγωνίζεται σε ένα από τα πιο ισορροπημένα Πρωταθλήματα της Ευρώπης, όπου σπάνια ξεχωρίζει κάποιος πλην του «γίγαντα» που ονομάζεται Μπάγερν.

ΤΟ ΠΑΛΜΑΡΕ ΤΗΣ ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ
Πρωτάθλημα Γερμανίας (8): 1955–56, 1956–57, 1962–63, 1994–95, 1995–96, 2001–02, 2010–11, 2011–12
Κύπελλο Γερμανίας (3): 1964–65, 1988–89, 2011–12
Σούπερ Καπ Γερμανίας (4): 1989, 1995, 1996, 2013
Champions League (1): 1996–97
Κύπελλο Κυπελλούχων (1): 1965–66
Διηπειρωτικό (1): 1997

To Top