Formula 1 GP Μονακό: Λεκλέρ και Ferrari στην pole position

Η Scuderia Ferrari έσπασε το φετινό μονοπώλιο των Mercedes και RBR κατακτώντας με τον Σαρλ Λεκλέρ την pole position του GP του Μονακό, 5ου φετινού αγώνα της Formula 1, παρότι προσέκρουσε στις μπαριέρες στα τελευταία λεπτά και έβαλε πρόωρο τέλος στις δοκιμές κατάταξης.

Ο Μονεγάσκος είχε βγει νικητής από την πρώτη προσπάθεια των οδηγών στην τρίτη περίοδο (Q3) των δοκιμών κατάταξης, με διαφορά δυόμισι δεκάτων του δευτερολέπτου από τους Μαξ Φερστάπεν, Βάλτερι Μπότας και Κάρλος Σάινθ.

Τέσσερα λεπτά πριν την καρό σημαία των κατατακτήριων, οι οδηγοί επέτρεψαν στην πίστα για τη δεύτερή τους προσπάθεια. Ο Λεκλέρ ήταν από τους πρώτους που την ξεκίνησαν, αλλά στο δεύτερο σικέιν της πισίνας, ο Μονεγάσκος ακούμπησε την εσωτερική μπαριέρα της πρώτης δεξιάς στροφής, έσπασε την εμπρός δεξιά ανάρτηση της SF21, και έτσι ανεξέλεγκτα κατέληξε στη μπαριέρα της εξόδου της επόμενης αριστερής στροφής.

Δεδομένου ότι η Ferrari έμεινε ακινητοποιημένη μέσα στην πίστα, οι αγωνοδίκες δεν είχαν άλλη επιλογή παρά να βγάλουν τις κόκκινες σημαίες, διακόπτωντας τη διαδικασία. Έτσι, οι χρόνοι της πρώτης προσπάθειας δεν βελτιώθηκαν ποτέ, και ο Λεκλέρ έμεινε με τον πρώτο χρόνο που είχε πετύχει στην πρώτη προσπάθεια.

Στο τέλος ο Φερστάπεν δήλωσε ότι οι χρόνοι θα έπεφταν στη δεύτερη προσπάθεια, μιλώντας για τη χαμένη του ευκαιρία να διεκδικήσει την pole position. Όμως, πρέπει να σημειωθεί ότι ο Ολλανδός είχε προλάβει να ξεκινήσει έναν δεύτερο γρήγορο πριν το ατύχημα του Λεκλέρ, αλλά αναγκάστηκε να τον ματαιώσει λόγω οδηγικού του λάθος στην Πορτιέ.

Ταυτόχρονα, ο Λεκλέρ δεν αρνήθηκε ότι το ατύχημά του προκαλεί ανησυχία στη Ferrari σχετικά με πιθανή ζημιά που ίσως έχει υποστεί το κιβώτιο ταχυτήτων, κατά την πρόκρουση στη μπαριέρα.

Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Λιούις Χάμιλτον, δεν βρήκε ούτε σήμερα τις συνηθισμένες του άρτιες ρυθμίσεις της W12, και αυτό ενδεχομένως φάνηκε και από ένα αστραπιαίο γδάρσιμο της μπαριέρας πριν την Πορτιέ στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3.

Σε κάθε περίπτωση, αυτή ήταν μια θριαμβευτική πολ ποζίσιον για τον Λεκλέρ και τη Ferrari, η πρώτη του μετά το GP του Μεξικού το 2019, που επιβεβαίωσε όχι μόνο την πρόοδο του μονοθεσίου της Scuderia αλλά και το πόσο ταιριάζουν οι ιδιαίτερες συνθήκες του Μονακό (αργές στροφές, μηχανική αντί αεροδυναμικής πρόσφυσης) στην SF21.

Αξίζει, εξάλλου, να σημειωθεί ότι και στη δεύτερη περίοδο (Q2) ταχύτερος όλων ήταν ο Λεκλέρ, με διαφορά 53 χιλιστών από τον Φερστάπεν και 98 χιλιοστών από τον Μπότας.

Και δεδομένου ότι οι προσπεράσεις στο Μονακό είναι σχεδόν αδύνατες, καθώς και ότι η Scuderia έδειξε στην Ισπανία να διαχειρίζεται καλά τη μαλακή γόμα, οι “κόκκινοι” έχουν μια απρόσμενη ευκαιρία να πάρουν -πολύ νωρίτερα από όσο θα ήλπιζαν ακόμα και οι ίδιοι- αύριο μια νίκη.

Στο Q2 όλοι αποφάσισαν, λόγω και των πολύ μικρών διαφορών, να κάνουν τους γρήγορους γύρους τους με τη μαλακή γόμα -και κανείς δεν ρίσκαρε με τη μέση γόμα-, και κατά συνέπεια με τη μαλακή γόμα θα εκκινήσουν οι πρώτοι δέκα στο αυριανό GP του Μονακό (16:00 ώρα Ελλάδας).

Μια από τις μεγάλες εκπλήξεις των κατατακτήριων ήταν ο αποκλεισμός του Φερνάντο Αλόνσο από το Q1, που σημείωσε τον 17ο χρόνο – σε μια πίστα που έτσι κι αλλιώς δεν ταιριάζει στην Alpine, όπως έδειξε ο αποκλεισμός και του Εστεμπάν Οκόν στο Q2 με τον 11ο χρόνο.

Τέλος, ο Μικ Σουμάχερ δεν έλαβε μέρος στις σημερινές δοκιμές κατάταξης λόγω της ζημιάς που υπέστη η Haas του στη διάρκεια ισχυρού ατυχήματος που είχε στην πλατεία του Καζίνο. Παρόλα αυτά, ο Γερμανός θα εκκινήσει τον αγώνα της Κυριακής.

Ο πίνακας των κατατακτηρίων δοκιμών στο Μονακό
To Top